מהומה בוועדת הכלכלה: אנשי העסקים התפרצו על ח"כים

אבי רבינא 2 Comment on מהומה בוועדת הכלכלה: אנשי העסקים התפרצו על ח"כים

איש העסקים רמי לוי שהוזמן לדיון הוועדה בעניין יוקר המחיה, הוצא מהדיון לאחר שהתפרץ על חברי כנסת בוועדה. גם איציק אברהכן, מנכ"ל שופרסל התפרץ לעבר ח"כים: "אתם נורמלים?"

צילום: דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מהומה בוועדת הכלכלה: איש העסקים רמי לוי שהוזמן לדיון הוועדה בעניין יוקר המחיה, הוצא מהדיון לאחר שהתפרץ על חברי כנסת בוועדה.

רמי לוי סיפר כי אם לא היה מייבא לפני שנה עגבניות הן היו נמכרות ב-25 שקלים ולא ב-2-4 שקלים לקילו. בתגובה לכך אמרו חברי הכנסת, בהם ח"כ רם שפע ואופיר סופר, כי השאלה היא מה הרווחיות. לוי השיב: "אני לא מכיר אותם". בתגובה לכך דרש היו"ר ביטון להוציא אותו מהדיון ואמר: "לא נאפשר לדבר ככה לחברי כנסת ולא משנה מי אתה וכמה אתה שווה".

גם איציק אברהכן, מנכ"ל שופרסל התפרץ לעבר ח"כים. בתשובה לשאלה של ח"כ מיכאל ביטון אם עסקו בתיאום מחירים, ענה: "אתם נורמלים? בשום אופן לא".

מוקדם יותר, פתח יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון את הדיון בדברים נוקבים על הנעשה בענף המזון וביקורת על רשות התחרות ומשרד הכלכלה, ואמר: "אנחנו בבוקר קשה במדינת ישראל, לדעתי אנחנו בטלטלה אנחנו פוגשים פה אירוע שהוא בראשיתו. ועדת הכלכלה בראשותי שבה וטענה כי לא יוזלו המחירים בישראל ויוקר המחייה לא ישתנה אם לא נוכל לטפל בקצה שרשרת המזון. עשינו את רפורמת הייבוא, שהקלה גם על היצרנים שיכולים לאמץ תקן אירופאי. נדון בחקלאות, התחלנו לעסוק בכך.

לא היבואנים ולא החקלאים ולא היצרנים יקבעו את המחיר במדף הישראלי. לצערי מי שקובע זה רשתות השיווק הגדולות והספקים הגדולים שהריכוזיות בקרבם הולכת וגואה גם לפי המחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. האירוע הראשון והמשמעותי של אקדח מעשן היה החשיפה של מעיין פרתי של מחירים מוזלים ב-20-30 אחוז באתר שופרסל מהדרין. אותה אספקה אותו סל. האירוע הזה חשף שרשתות מזון יכולות להוזיל סל באותם מוצרים ב-23% אם הן רוצות. לצערי החשיפה עצרה את האתר ופגעה בכולם. הענשנו את הלקוחות".

ביטון הוסיף: "האירוע השני שהחל אתמול הוא מבורך ובו רשות התחרות ביצעה חקירות והחרמה של טלפונים ומחשבים ואולי מעצרים, אבל מאוחר מדי. בשנים האחרונות לא ראינו פעולות נחושות כאלה של רשות התחרות ומשרד הכלכלה והם צריכים להתעורר מידית ולטפל בזה על בסיס שבועי. אם מישהו חושב שזה יגמר בקנה של 50 מיליון וכתב אישום למישהו הוא טועה. הוועדה לא תאפשר, אנחנו נחקור ונציף את זה כל שבוע נצפה מרשות התחרות כל חודש לבדוק ואם צריך להכריז על מישהו כמונופול או קרטל אז להכריז. רשות התחרות ומשרד הכלכלה עומדים פה למבחן וצריכים להפנות זרקור לרשתות השיווק ולספקים".

ח"כ אורי מקלב: "החקירה הזו של רשות ההגבלים מתחילה בקול רעש גדול ותגמר בקול ענות חלושה. תמיד אמרתם כי הכשרות מייקרת את המוצרים ושוק המהדרין יקר יותר ופתאום מתברר כי רשתות החרדיות והכשרות זולות יותר".

ח"כ מקלב פנה למנכ"ל שופרסל אברכהן, "השתפנת, בגלל איזה תחקיר שלא נכון סגרת את האתר לציבור החרדי? זה לא הוגן כלפי הצרכנים שלך, חודשים רבים הרווחת מהציבור הזה ונהנת, בור ששתית ממנו אל תרוק בו אבן בטח שלא תסגור אותו".

"באופן מעשי התחקיר הזה לא מדוייק, 'ישיר למהדרין' שיווקו גם בתל אביב ופתח תקווה שהם לא ערים חרדיות, חווית הקניה בציבור החרדי שונה וזולה יותר, סל הקניות הממוצע גדול יותר, אילו דברים שמוזילים את המחירים. כוס קפה בתחנת דלק זולה יותר מכוס קפה בבית מלון למרות שמדובר באותו מוצר בדיוק".

"הייתה הרגשה כאילו זה נעשה כנגד הציבור החרדי אך חשוב לזכור כי בסופו של דבר הציבור החרדי משקיע את כספו במזון ולא בבתי מלון ומסעדות, הציבור החרדי מוציא את כספו בשביל להאכיל את ילדיו, לשים להם על השולחן את הלחם והחלב שלהם. הציבור החרדי משלם בגלל זה הכי הרבה מיסים עקיפים בגלל שהוא צורך יותר".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    יהי רצון שכל אנשי הממשל הז יעלמו.. מי שלא מבין אני אסביר רוצים להפוך אותנו לצפון קוראיה שתיים גם ברוסיה דאגו להפיל את אנשי העסקים קודם…. ומי שלא הבין נרמוז עוד קצת בגדול החל ובקטון כילה…..

  2. 1

    השלב הבא בהפיכה העולמית…
    אנחנו קובעים מחירים ולא אתם.

    הם הולכים לפרק את רמי לוי, לפרק!
    הוא המטרה, כל השאר סיפורי מעשיות…